Om bloggen!

I vår familj har vi tagit ett gemensamt beslut att kapa på sockret och tanka våra kroppar med bättre bränsle! Vi började den 1 januari 2017 med att rensa ut alla frestelser hemma och fylla på med bra grejer i skåp och lådor! Alla är med på tåget (mamma, pappa, 14-åring och 10-åring) och vi har bestämt att göra nåt kul tillsammans för de pengar vi inte köper massa fredagsmys och lördagsgodis för! Alltså det pengar vi annars skulle köpt "skit" för! Här kommer du kunna följa hur det går för oss. Våra tankar och funderingar som kommer upp! Vad är enkelt? Vad känns svårare? Jag gillar att fotografera och gör det ofta för att minnas och kunna dokumentera vårt projekt! Ett projekt som jag hoppas ska leda till en livsstil där ett sundare tänk är det normala!

tisdag 31 januari 2017

Januari 2017!



En hel månad har gått och jag är så grymt stolt över mig själv och min familj som tagit beslutet att tanka våra kroppar med bättre bränsle och att hålla i det så bra som vi gjort!! Över all förväntan och framförallt så glad att barnen varit så peppade! Dom läser innehållsförteckningar och jämför på det mesta! Jag har varit väldigt tydlig att ingenting är förbjudet om dom tex är hos andra, är iväg eller på kalas. Då är det ok att äta det dom andra gör OM man vill!! Hemma hos oss gör vi vuxna som handlar valen på vad som finns hemma. Matsedeln är önskemål som slås samman för att få bra balans! Godis har vi inte köpt eller ätit en enda gång!! Dom som känner mig fattar vilken bedrift det är!  Ibland har det frågat om nåt gott och då har vi försökt hitta på nåt som är gott men ändå inte fullt med socker! Chokladmousse med banan, kvarg, kakao och grädde är ett sånt exempel! Mycket smoothie och ägg har det blivit. Gott och mättande! Jag har kämpat hårt med enkelheten. Att tex alltid ha mellis klart att ta när barnen kommer hem från skolan. Om jag ska sammanfatta med ett viktigt ord för att få det att funka får det dock bli: planera!!! Med bra planering kommer man långt! Nu kämpar vi vidare mot månad 2 i vårt sockerkapar-projekt!! Tack till alla som peppat och kommit med tips både live och på sociala medier!! Med ert stöd har dom lite jobbigare dagarna känts lättare! Senaste två veckorna har jag även kickat igång min träning igen, jobbigt men så roligt! #minskapåsockret #ätaförattmåbra #familj #hejaoss#ätabättre #planeramera #detskavaraenkelt










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar